2014. július 25., péntek

The Coffee End és ki az a barista?



Egy picit magamról: én egy hagyományos barista tanfolyamot végzett fiú vagyok, aki imádja a kávét, a kávébabtól kezdve a lefőzött fekete nedűig és elkészítésének minden egyes akkordját. Persze nagyon érdekel a blogolás is, ezért gondoltam miért is ne írjak arról, ami igazán érdekel? De egyelőre ennyi elég is magamról. Kezdjük is el az első "történetet" magáról a baristáról, ki is ő? A wikipédia szerint: A barista (bariszta, magyar kifejezéssel kávépincér) olyan személy, aki főként espresso és egyéb kávéfajták elkészítésével és felszolgálásával foglalkozik.

 Ez teljes mértékben igaz, de számomra ez kicsit több. Egy barista akkor lesz barista, ha nem a megélhetésért lett az, hanem mert szereti és napi szinten gyakorolja a kávékészítést, odaadással, alázattal, szenvedéllyel. Azért nem írtam magamra azt, hogy barista vagyok, mert attól, hogy imádok kávét készíteni (készíteni nem főzni, erre még visszatérek)nem gondolom magam baristának, mert még nem dolgozom ebben a szakmában, nem gyűjtöttem kellő tapasztalatot, hogy ezt kimondjam. És nem is tudom azt mondani valakire, hogy jó barista, amikor látom rajta, hogy utálja azt amit csinál. Odahoz nekem egy hideg latte macchiatonak mondott valamit vagy egy tejes kávét cappuccinonak mondva, na, azt nagyon nem szeretem, ez a barista szakma gyalázása. 

Úgyhogy összefoglalva, számomra egy barista az, aki napi szinten jó kávékat, viszonylag egyforma minőségell készít és mindezt úgy, hogy élvezi, szenvedéllyel teszi és alázatos a szakmája iránt. Azért lett az oldal neve The coffee end, mert szerintem a kávéra oda kell figyelni az elejétől a végéig.



The Coffee End

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése